Google biedt straks digitale buitenreclame aan via het advertentieplatform Google Ads. De techgigant gaat hiervoor de samenwerking aan met aanbieders van buitenreclame, zoals ClearChannel, JCDecaux, Intersection, Lamar en Ströer.

Online en offline combineren
Google wil op deze manier het online en offline adverteren meer met elkaar in verbinding brengen. Het aanbod omvat onder meer advertenties bij bushaltes, in winkelcentra, op stadions en luchthavens en meer. Doordat de consument op meerdere plekken wordt bereikt, is de kans groter dat merken op het beslissende moment zichtbaar zijn, zegt het bedrijf.
Een adverteerder die via Display & Video 360 een advertentie inkoopt, kan deze volgens Google realtime activeren, pauzeren en optimaliseren. Er is wel een beperking: het aantal vertoningen is gebaseerd op schattingen van het aantal kijkers voor elke advertentie.
Automatiseren van OOH-campagnes
Volgens Google, die het nieuws in een blogpost meedeelde, is het centraliseren van aankopen en het automatiseren van out-of-home-campagnes vooral effectief voor merken met een internationale aanwezigheid. Het geeft deze bedrijven de kans om hun wereldwijde publiek te bereiken met één enkele tool.