Signnieuws

PPDS werkt samen met technologiebedrijven om AI-gestuurde Philips-oplossingen voor digital signage en analyse naar de retailmarkt te brengen voor gerichte winkelervaringen.

Met de oplossing is het mogelijk het aantal bezoekers te meten en deze te classificeren op uiterlijke kenmerken.

De samenwerking tussen PPDS, Intel, Advantech en Navori Labs combineert digitale display- en cameratechnologie met de nieuwste intelligente software-analyse-innovaties om de winkelervaring nieuw leven in te blazen. Samen willen zij een gebundelde oplossing bieden aan systeemintegrators en retailers voor eenvoudige installatie en ongecompliceerde integratie in winkels.

Ervaring creëren

De PPDS Intelligent Signage Solution for Retail is een AI-aangedreven digital signage-oplossing die Philips digital signage combineert met intelligente contextbewuste software en cameratechnologieën. Het is ontworpen om de omnichannel-strategie van de klant naar een hoger niveau te tillen en een ervaring te creëren die online niet haalbaar is.

Informatie

Met de oplossing is het mogelijk voor retailers om hun marketingboodschap af te stemmen op de informatie die ze hebben over hun klanten. Zo is het mogelijk het aantal bezoekers te meten en deze te classificeren op uiterlijke kenmerken (geslacht en leeftijdscategorie). Ook de tijd die klanten doorbrengen in een winkel, hun aandachtsspanne en de wachttijden zijn te verwerken. Analyse van deze gegevens kan weer gebruikt worden in het winkelontwerp, de inzet van personeel en het anticiperen op drukke locaties in de winkelomgeving.

De samenwerkende partijen benadrukken dat de oplossing AVG-proof is. Het is 100 procent anoniem en voert geen gezichtsherkenning uit en er worden nooit afbeeldingen of video’s op het systeem opgeslagen.

De content van digital signage is af te stemmen op de doelgroep.

Directe resultaten

Het Navori Aquaji-platform heeft volgens PPDS een indrukwekkend succesrecord voor retailers, waarbij één winkel een stijging van 42 procent in de impulsverkoop van producten meldt, dankzij een getriggerde gerichte promotie-aanbieding voor klanten. Een andere detailhandelaar rapporteerde een stijging van 26 procent van het bezoekersverkeer dankzij de aanwezigheid van displays in de winkel, met behulp van gerichte marketing, terwijl een warenhuis de klanttevredenheid verbeterde en de wachttijd in het weekend met 35 procent verminderde door extra ambulante kassamedewerkers.

Game-changer

Chris Colpaert, General Manager bij PPDS: “Er is nog nooit een belangrijker moment geweest voor retailers om klanten terug naar de winkelstraat te trekken en elke verkoopkans te grijpen. Elke winkel is anders en elke klant is anders, dus de marketing die voor de ene persoon werkt, is misschien niet geschikt voor een ander. Deze oplossing zal retailers de tools bieden om de reis en ervaring van hun klanten te verbeteren door de data te analyseren en de juiste content te implementeren bij de juiste persoon op het juiste moment en op de juiste plaats. Dit is een game-changer voor de detailhandel, of je nu een kleine winkel op de hoek of een internationale retailer bent.”

Inschrijven nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.