
Editorial 5-2023 – What’s in a name?
De maakindustrie voor visuele communicatie is inmiddels zo breed, dat we ons moeten behelpen met een engelstalige term – signmaker – die geen enkele snaar bij de burger raakt. Lees verder →
De maakindustrie voor visuele communicatie is inmiddels zo breed, dat we ons moeten behelpen met een engelstalige term – signmaker – die geen enkele snaar bij de burger raakt. Lees verder →
Er is een het groot verschil in de bedrijfsmatige opvatting tussen Amerikaanse en Nederlandse signbedrijven, constateert SI’BON-directeur Ron van Rijssel. Zijn advies: doe meer zelf! Lees verder →
Het is volgens Piet Print geen 5 vóór 12 maar 5 óver 12 als het gaat om het teruggeven aan de planeet. Lees verder →
Ondanks alles dat speelt in de wereld zijn de meeste signmakers positief over het werkaanbod. Grootste probleem: het tekort aan goede medewerkers. Lees verder →
De wereld lijkt knotsgek geworden. Alles lijkt in een stroomversnelling geraakt en ons land is eens te meer verdeeld. Lees verder →
Vrijwel iedereen heeft een tekort aan handjes. Vakbekwame mensen zijn schaars en vind je iemand, dan moet die ook nog eens in je bedrijf passen. Lees verder →
Piet Print kijkt naar de ondernemerskwaliteiten in de sector en ziet veel collega’s investeren en risico nemen. Lees verder →
Anno 2021 moet alles duurzaam. Als kleine ondernemer vraag ik me wel eens af wat mijn bijdrage zou kunnen zijn. Lees verder →
Signing as a Service. De kern van ‘as a Service’ is de klant volledig ontzorgen. Anno 2021 betekent dit ook de circulariteit borgen. Lees verder →
Piet Print houdt de moed erin. Hij voorspelt herstel van evenementen en werk dat niet is aan te slepen voor signmakers. Lees verder →
Hoeveel cursussen, certificaten of diploma’s een bedrijf ook weet te verzamelen, in onze branche is creativiteit het belangrijkste. Lees verder →
De voorspelling in mijn vorige column over de gevolgen van corona is al deels uitgekomen. Lees verder →